ساختن آدم‌ها از ساختن فیلم‌ها مهمتر است!

رضا کشاورز

رضا کشاورز حداد

رضا کشاورز حداد کارگردان و فیلمساز کودک و نوجوان، سال 1374 در شهر کرج متولد شد. و در کودکی عاشق داستان بود و از کودکی شیفته ی خوشنویسی ها، آواز ها و داستان های پدربزرگ هنرمندش بود. تحصیلات او دیپلم الاهیات و کارشناسی ادبیات نمایشی است. کشاورز حضورش در فضای سینما را با تدوین فیلم […]

رضا کشاورز حداد کارگردان و فیلمساز کودک و نوجوان، سال 1374 در شهر کرج متولد شد. و در کودکی عاشق داستان بود و از کودکی شیفته ی خوشنویسی ها، آواز ها و داستان های پدربزرگ هنرمندش بود. تحصیلات او دیپلم الاهیات و کارشناسی ادبیات نمایشی است. کشاورز حضورش در فضای سینما را با تدوین فیلم شروع کرد و با اصول تدوین آشنایی پیدا کرد. او در سال 93 به صورت غیر آکادمیک در حوزه هنری مشغول به مطالعه و آموزش سینما شد و سال 94 با باشگاه فیلم سوره آشنا شد و در سال 97 فیلم اولش به نام “انتخاب” را در باشگاه فیلم سوره ساخت. رضا کشاورز حداد برای ساخت آثارش از محمد حسین مهدویان، نرگس آبیار، اسفندیار شهیدی و حسین دارابی راهنمایی و مشاوره می شد.

بیشتر فیلم های رضا کشاورز حداد در ژانر کودک و نوجوان هستند و خودش در این باره می گوید “صداقتی که در دنیای کودکان نهفته است را هیچ کجای دنیا نمی توان پیدا کرد و معتقدم زبان کودک و نوجوان، زبان قصه و تخیل است و سینما هم چیزی جز قصه وتخیل کردن نیست. در دنیای رسانه ی امروزی، که همه چیز با سرعت زیادی به مخاطب منتقل می شود فیلم ها هم باید دارای ریتم مشخص باشند تا بتوانند مخاطب را از فیلم خسته و بی حوصله نکنند.
از این بابت افتخار میکنم که برای کودکان فیلم می سازم و معتقدم در ایران، سینمای کودک و نوجوان بسیار مظلوم واقع شده است کشور در حوزه انیمیشن، روبه رشد است اما در سینمای کودک و نوجوان اینطور نیست و نیاز به توجه بیشتری دارد و باور دارم آینده کشور در دستان این نسل است”

نام اثر سال تولید عنوان همکاری
فیلم کوتاه خیلی محرمانه 1400 کارگردان
سریال تازه وارد قصه امیرعلی 1400 کارگردان
تیزر فرهنگی هیئت همراه 1399 کارگردان
تیزر فرهنگی مدادرنگی 1399 کارگردان
فیلم کوتاه جوشکار 1399 کارگردان
تیزر فرهنگی میزبان 1399 کارگردان
فیلم کوتاه انتخاب 1398 کارگردان