رضا زهتابچیان در برنامه سینمایی هفت:

موضوع فیلم رد شدن از خط قرمز های جعلی است


دوشنبه 06 بهمن 1399 ساعت 07:27

رضا زهتابچیان در برنامه ی سینمایی هفت جمعه شب در تاریخ 3بهمن 1399 درباره ی سینمایی در حال اکران خود به نام دیدن این فیلم جرم است گفت: در جشنواره به ما می گفتند این فیلم سوگلی و نورچشمی و حکومتی است و جایزه باران خواهد شد و برای اکران هم شهر را برایش کاغذدیواری می کنند. اما دیدید که فیلم ما تنها اثر توقیفی جشنواره سی و هفتم شد.

زهتابچیان افزود: نسخه قاچاق فیلم برای نخستین بار چند ماه پیش در یک شبکه ماهواره ای و بلافاصله در یک کانال یوتیوب منتشر شده بود، اما گروه جلوی آن را گرفتند و سعی کردیم بر آتشِ قاچاق فیلم ندمیم. اما درست شبی که خبر اکران سینمایی ما منتشر شد، این فیلم به طور گسترده در کانال های تلگرامی و سایت های اینترنتی منتشر شد.

وی بیان کرد: کسی به من پیام داده بود که آقای زهتابچیان من ۸ بار فیلمتان را دیده ام و هربار هم با آن اشک ریخته ام، اما کدام نسخه را دیده بود؟ نسخه غیرقانونی!

زهتابچیان درباره ی رد شدن از خط قرمز ها در این فیلم توضیح داد: موضوع فیلم رد شدن از خط قرمزها نیست. رد شدن از خط قرمزهایی جعلی است که توسط یک جریان به وجود آمده است. بسته شدن فضا و بستن راه گفتگو راه خوبی نیست. مردم جلوتر از حرفهای ما هستند.فیلمنامه داستان مربوط به سال ۸۴ و ۸۵ است. اما خوشحالم که حرف آن بعد از ۱۵ سال هنوز هم شنیدنی است.

از تمام مخاطبان شریف سینما که دسترسی به نسخه قاچاق داشتند ولی فیلم را در سینما تماشا کردند صمیمانه سپاسگزارم.