محمد جواد موحد در گفت و گو در برنامه‌ی سلام صبح بخیر

ایده‌ی نوشابه مشکی برگرفته از دست نوشته‌ی حاج قاسم بود


دوشنبه 09 آبان 1401 ساعت 14:52

محمد جواد موحد در گفت و گو با برنامه ی سلام صبح بخیر در شبکه سه سیما گفت: ایده ی نوشابه مشکی برگرفته از دست نوشته‌ی حاج قاسم در آخرین لحظات قبل از شهادت ایشان بود.

محمدجواد موحد تهیه کننده‌ی «نوشابه مشکی» در خصوص ایده‌ی نوشابه مشکی گفت: ایده‌ی «نوشابه مشکی» بر گرفته از یک سکانسی بود که در تیزر فرهنگی سرباز( تولید شده به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی) به دلایل شرایط تولیدی ضبط نشد.

️شهید سلیمانی در هتل محل اقامتش ساعاتی قبل از شهادت یک جمله‌ای می‌نویسد و آن «خدایا مرا پاکیزه بپذیر»بود و ناراحت بودیم که چرا نتوانستیم این پلان را ضبط کنیم. بعدها محمد پایدار کارگردان سرباز ایده‌ای را مطرح کرد و چند ماه درگیر نگارش متن بودیم که نتیجه‌ی آن “نوشابه مشکی” شد.

در باشگاه فیلم سوره، در ابتدا ما با فیلمسازان جوان‌مان، فیلم های کوتاه می‌سازیم که هر کدام از این فیلم‌های کوتاه، گام هایی می‌شود که ما را در سینمای بلند کمک بکند. فیلم نوشابه مشکی، از ابتدا قرار بود گام مهم محمد پایدار برای ساخت نخستین فیلم سینمایی او شود. از این جهت تلاش کردیم این فیلم در بالاترین کیفیت خودش ساخته شود. در ۸ سال گذشته، باشگاه فیلم سوره سعی کرده است در جشنواره فیلم کوتاه حضور پر رنگی داشته باشد. امسال نیز با حضور آثار بچه‌های کاتینو، توانستیم ۱۵ اثر به جشنواره ارسال کنیم که ۵ اثر در بخش‌های مختلف جشنواره پذیرفته شد و به نمایش درآمد.”