مدیر گروه هنری کات:

«کاتینو» به تولید اثر منتهی می‌شود


چهارشنبه 02 مهر 1399 ساعت 14:02

مدیر گروه هنری کات گفت: در سال‌های اخیر مکرر دیده‌ایم که دوره‌های آموزشی در نهادهای مختلف برگزار می‌شود و صدها تن نیز از این دوره‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند. ولی نقطه‌ضعف جدی این دوره‌ها فاصله زیاد آن‌ها از فضای واقعی تولید است. درواقع ما خیل جوانان مستعدی داریم که سواد دانشگاهی را کسب کرده‌اند ولی نتوانسته‌اند در میدان واقعی تولید وارد شوند.

پوریا خواجه درگی ادامه داد: رویکرد باشگاه فیلم سوره البته کاملاً با این موضوع متفاوت است و ما چه در گروه کات و چه در طرح کاتینو به دنبال آموزش به معنای عام نیستیم. ما قصد داریم برای تعداد معدود و محدودی که از شایستگی‌ها و توانمندی‌شان اطمینان داریم، فرایند توانمندسازی را به‌صورت اختصاصی برگزار کنیم. به‌نوعی در یک فضای کارگاهی و نه صرفاً آموزش دانشگاهی، اعضای دوره را برای ورود به میدان تولید آماده می‌کنیم. یعنی یک دوره پرورشی که هم آموزش دارد، هم گفتگوهای دو و چند نفره، هم فضای کارگاهی و هم بررسی موردی آثار هر یک از شرکت‌کنندگان. که در پایان دوره نیز هرکدام از شرکت‌کننده‌ها یک اثر را تولید خواهند کرد.

مدیر گروه هنری کات ادامه داد: در مدل توانمندسازی که در باشگاه اجرا می‌شود برای هر یک از شرکت‌کنندگان وقت و انرژی مفصلی گذاشته می‌شود، لذا چنین اتفاقی با تعداد هنرمند محدودی امکان‌پذیر است. ما از میان افراد واجد شرایط انتخاب می‌کنیم، و تلاش می‌کنیم با تک‌تک آن‌ها فضای پرورشی و تربیتی را پیش ببریم، چراکه برای ورود به میدان تولید باید برای هرکدام از این نیروهای مستعد زمان و انرژی مستقل و مفصلی گذاشته شود که این اتفاق در شرایط آموزشی معمول رخ نمی‌دهد.

خواجه درگی خاطرنشان کرد: تمرکز ما در این دوره روی نوجوانان و جوانان است و امیدواریم از دل این فراخوان به تعدادی فیلم‌ساز یا فیلم‌نامه‌نویس مستعد دست‌یابیم که در طی دوران گذار در گروه هنری کات به‌مرور تجربه‌های واقعی کسب کنند و بتوانند فیلم‌های خودشان را جلوی دوربین ببرند.

گفتنی است طرح توانمندسازی کاتینو با رویکرد شناسایی، توانمندسازی و پرورش استعدادهای جوان و نوجوان فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویس به همت باشگاه فیلم سوره برگزار خواهد شد که قرار است از میان نوجوانان و جوانان 17 تا 23 سال نیروهای مستعد فیلم‌سازی شناسایی و در این طرح شرکت کنند.