دیدن این فیلم جرم است

نویسنده و کارگردان: رضا زهتابچیان
تهیه‌کننده: محمدرضا شفاه

محصول 1397

فیلم سینمایی دیدن این فیلم جرم است به کارگردانی رضا زهتابچیان دومین اثر بلند سینمایی است که در باشگاه فیلم سوره تولید شده است.

این فیلم به نوعی دومین ثمره زنجیره تربیت نیروی فیلمساز انقلابی است که منتهی به تربیت یک کارگردان سینمایی می شود. پیش از این سید محمدرضا خردمندان نیز با ساخت فیلم سینمایی بیست و یک روز بعد نخستین فیلمساز باشگاه فیلم سوره بود که به مرحله تولید سینمایی رسیده بود.

فیلم دیدن این فیلم جرم است که مضمونی سیاسی دارد در جشنواره فیلم فجر 97 اکران شد و نظرات متفاوت و گسترده ای را برانگیخت.

بعد از جشنواره اما حاشیه هایی برای فیلم به وجود آمد که باعث شد پروانه نمایش این فیلم صادر نشود و عملاً فیلم به محاق توقیف برود. توقیفی که نزدیک به یک سال به طول انجامید تا بهمن ماه 98 که بالاخره رئیس سازمان سینمایی نظر مثبت شورای پروانه نمایش را امضا کرد و پروانه نمایش فیلم صادر شد.

فیلم دیدن این فیلم جرم است با هنرمندی امیر آقایی، لیندا کیانی، حسین پاکدل، محمد پاک نیت، مهد یزمین پرداز و… به نویسندگی و کارگردانی رضا زهتابچیان و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه تولید شده و قرار است به زودی به اکران عمومی برسد.

سایر عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: رضا زهتابچیان، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، طراح صحنه و لباس: بابک پناهی، طراح گریم: محسن دارسنج، مدیر صدابرداری: امیر نوبخت، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، تدوین: سیاوش کردجان، آهنگساز: حبیب خزایی‌فر، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: شهاب نجفی، جلوه های ویژه میدانی: حمید رسولیان، مدیر تولید: محمدجواد موحد، مدیر برنامه‌ریزی: امین قوامی، دستیار اول کارگردان: علیرضا صالحی، مدیر تدارکات: افشین رئوفی، عکاس: کورش پیرو، ساخت پشت صحنه: حمید ضرابی، مدیر تبلیغات: سیدعلی طباطبائی‌نژاد، مشاور رسانه‌ای: علی مرادخانی، مجری طرح: باشگاه فیلم سوره، تهیه کننده: محمدرضا شفاه، محصول: سازمان سینمایی حوزه هنری.